Efter Bantningen

Under de olika programmen har du tränat på de val som gör att du nu har lättare att hålla din nya vikt. Du har upptäckt de fel som tidigare gjort dig överviktig. Du har tränat på bättre matval en god stund och i flera omgångar. Under Stegen 2-4 har du lärt dig att planera och välja rätt sorts mat. Steg 5 och 6 är till för att du ska upprepa det du lärt dig under ledning av din egen Coach. Övning kräver tålamod men det ger också färdighet.

Din egen vilja att hålla din nya vikt är den absolut viktigaste ingrediensen i ditt nya, lättare liv. Vikten hålls inte av sig själv utan du behöver Programmet även i framtiden. Med tiden märker du att dina val blir automatiska. De personer som håller sin nya vikt har många saker gemensamt: de följer bantningsplanen som deras Coach gjort upp, de upprepar stegprogrammet flera gånger och de övar på att hålla vikten under uppsikt.

Om du inte gått igenom Steg 6 med din Coach ännu, kan du boka tid för det idag. Steg 6 är en helt eget program som tar allt från 5 besök upp till 20 träffar under flera år.

Motivationscoachning


Denna programdel är frukten av ett samarbete mellan Cambridge Viktprograms programutvecklare Annika Rak och Ben Furman. Programmet innehåller gruppträffar där man går igenom 10-12 steg för att behålla en hög motivation till att hålla vikten. Motivationen höjs för att du får jobba på de resurser som du har sedan tidigare samt de styrkor som du hade att nå ditt viktmål.

Under Motivatiscoachning blir du medveten om dina drömmar. Du kan sätta upp målbilder som är meningsfulla. Du lär dig tro på din egen förmåga och på så sätt höja motivationen. Din Coach stöder dig så att du orkar ta tag i det som behöver göras näst samt att se de motgångar sp du kommer att stöta på. Under coachningen lär du dig se och känna igen de tecken som visar att du utvecklas. Du lär vågar glädjas åt dina framgångar.

Mer info om Motivationscoachningen får du av din Cambridge Coach.

Cambridge Formprogram


Formprogrammet är, som ordet säger, ett program som syftar till att finslipa din form både till det yttre och till det inre. Du får superenkla övningar som ger dig en fin och välfungerande hållning, smal midja, tydlig axellije och därpå slipper du de fem envisa kilona. Detta program passar dig som är på slutrakan av din bantning, som lämnat lite på hälft tidigare, som motionerat rigoröst utan att se dina muskler eller som annars bara vill finlsipa formen snabbt och enkelt. Mer om Cambridges nyaste del kommer snart.